Международното проучване показа предрасъдъци, свързани с пола, които трябва да изчистим

Последното проучване на Ferratum, проведено сред нашите клиенти, разкрива информация за неравенството между половете. Проучването, проведено на 12 международни пазара и обхванало над 4600 души, хвърля нова светлина върху решаващия характер на половите предразсъдъци в различни аспекти на живота - от образованието и кариерата до хобитата и финансовия избор. Проучването продължава фокуса върху повишаването на осведомеността за предразсъдъците, свързани с пола, и върху овластяването на жените, който Ferratum поставя със своите кампании по случай Деня на жената през последните четири години.
Разкрито е финансовото равенство.
Хубавият резултат за по-необвързана с пола сфера беше констатиран от над 85% от всички клиенти на Ferratum, участвали в международното проучване, като се установи, че финансовите услуги са еднакво достъпни за всички без дискриминация, основана на пола. Клиентите, базирани в България, Естония и Латвия, най-силно усещат това равенство. Изследваните лица, живеещи в Швеция, Норвегия и Дания, отбелязаха малко по-малко в общите си мнения, като над 78% от анкетираните се съгласиха, че достъпът до финансови услуги е еднакъв за всички.
Емоциите остават разделящ фактор.
Клиентите бяха попитани дали жените се асоциират повече с това, че са любезни и по-емоционални от мъжете, и 75% от всички анкетирани се съгласиха с това твърдение относно емоциите и пола. Особено Хърватия, България, Естония и Румъния смятат, че това е вярно, като средно над 82% от тях са съгласни. От друга страна във страните Финландия, Швеция, Норвегия и Латвия склонни да се съгласят с това твърдение са около 68% от всички.
Хобитата ни не са еднакви.
На въпроса дали определени хобита и дейности през свободното време се смятат за социално по-подходящи за определен пол, видяхме, че голям брой от всички анкетирани клиенти са съгласни, че в тази област все още има огромна бариера - над 73%. Това е особено вярно за клиентите на Ferratum, живеещи в България, където над 79% от анкетираните са съгласни с това, както и в Румъния, Естония и Хърватия с над 72%. Стереотипите за хобитата, свързани с пола, не се усещат толкова значително от лицата във Финландия, Чешката република и Швеция, като средното им оценка възлиза на около 60%.
Дискриминационните предрасъдъци продължават.
Над 71% от запитаните клиенти смятат, че хората понякога са преференциално третирани или дискриминирани от обществото въз основа на техния пол. Резултатите от проучването сочат това твърдение, което се усеща особено от жителите на Дания, Германия и Норвегия, които са средно над 76% съгласни. Средно над 63% от лицата, анкетирани от Ferratum, които не се усещат толкова силно да са били третирани с преференции или са дискриминирани поради пола си, живеят в Латвия, Словения, Чехия, Финландия и Швеция.
Полът все още влияе при избора на образование.
При избора на университет или висше образование обществените очаквания, основани на пола, са установени от 72% от анкетираните. Естония усеща това най-силно, средно 79%, следвана плътно от Румъния с над 77%. В страни с по-малко съгласие по отношение на неравенството при избора на възможности за образование въз основа на пола, около 60% от хората, живеещи във Финландия и Чехия, са отговорили по подобен начин.
И отношението на работното място все още се различава.
Работата и кариерата също са области, в които повече от клиентите на Ferratum изпитват предрасъдъци на база на пола, като 68% отговарят, че са били свидетели на хора на сравними позиции на работното им място, третирани по различен начин единствено въз основа на техния пол. Клиентите в България, Румъния, Естония и Германия в най-голяма степен забелязват подобна тенденция. Междувременно от запитаните в Чешката република, Норвегия, Швеция и Латвия отчетоха средно 60% наблюдения за предрасъдъци, основани на пола на работното си място, при сравними позиции в организацията.
И състезателният дух не е подминат от предрасъдъците на база на пола.
Разминаването между половете е усетено от средно 66% от анкетираните, когато са попитани дали мъжете се свързват с това, че са по-стратегически и конкурентоспособни от жените. Това се наблюдава най-много от хората, живеещи в Хърватия, Естония и Германия, средно над 75% са съгласни с този продължаващ дисбаланс. В Словения, Латвия и Финландия средно са по-малко анкетираните които смятат, че това е типично мъжка черта като около 58% са съгласни.
Все още има области, които трябва да бъдат разгледани по отношение на неравенството между половете. Знанието е сила и разбирането как се чувстват хората е първата стъпка в справянето с проблемите, пред които е изправено нашето общество за бъдеще, изградено с баланс и възможности за всички.
Работейки в световен мащаб от близо две десетилетия в 15 държави, Ferratum въплъщава същността на скандинавските иновации и стои в челните редици на съвременните финансови решения. Независимо дали става въпрос за допълнително финансиране или за приятелска подкрепа на клиенти, ние сме сме тук за теб.
Ferratum – скандинавска точност, опростени финанси.
Нашите продукти
Вземи до 7000 лв. за срок на връщане от 2 до 18 месеца
Вземи до 1000 лв. за срок от 5 до 45 дни